Ärendekö

Ärendekö

Ärendekö är en unik lösning som säkrar att ni inte missar några inkommande samtal. Med lösningen skapar ni både nöjdare kunder och färre missade affärer. Funktionen går att applicera på dem flesta verksamheter t.ex. sälj eller supportfunktioner. Men den gemensamma nämnaren är verksamheter som inte vill ge avkall på sin servicenivå.

 

1. Med ett klick skapas ett kundärende

När en kund ringer in och ni inte hinner svara får kunden en alternativet att: ”…Vill du bli uppringd tryck 1”. Då triggas ett ärende i användarnas webbgränssnitt och i mobilappen. Närmast lediga medarbetare ringer sedan kund och tar hem ordern eller ärendet! Tack vare att det även skjuts ut i mobilappen får även säljare eller andra resande medarbetare information om att någon vill bli uppringd.

2. Inga tappade kontakter

Ärendena ligger kvar till dess de bockas av. Alla ser tydligt att det inte ligger något kvarglömt. Systemet visar vem som har hanterat ärendet samt eventuella kommentarer kring ärendet.

Exempel på användningsområde

Det finns en rad verksamheter där ärendekön ger ett stort värde:

  • Säljfunktion
  • Supportkö
  • Serviceorganisation eller
  • Callcenter

Samt vid olika tillfällen på dygnet:

  • Vid långa svarstider
  • Efter stängningstid
  • Vid lunchstängt.

Oavsett tidpunkt går det att koppla till ärendekön.